Profiel Bas Geerdink
Het best ben ik te karakteriseren als een een sensitieve bruggenbouwer, die met een goed commercieel gevoel mensen, afdelingen en organisaties met elkaar verbind. Graag koppel ik resultaatgericht aan mensgericht voor succesvolle implementatie en realisatie.
Typering door VGZ-collega's
Tijdens mijn laatste werkzame leven bij VGZ (2016-2017) heeft mijn coach feedback over mij opgehaald bij een drietal collega's (Jeroen van der Loo, Art Beuting en Frank Elion):
"Bas is een plezierig persoon, collegiaal, echt geïnteresseerd in de ander, verbinden is echt zijn kracht. Hij denkt verder en uit de ander mee. Toont informeel leiderschap. Kan goed luisteren. Kan goed observeren en weet dat dan te benoemen. Staat open voor verandering. Straalt rust uit. Is de bruggelegger als de sfeer onder druk staat. Is zeer correct in het vooraf informeren. Blijft controle uitstralen ook bij paniek. Goede balans tussen een grap en een dolletje en serieus zijn. Groot aanpassingsvermogen aan verschillende persoonlijkheden; oog voor de ander. Warm. Benaderbaar. Geeft ruimte voor groei. Kan goed de onafhankelijk voorzittersrol pakken. Een echte teamplayer. Iemand die je altijd kunt bellen."
Ervaring
Na mijn studie bedrijfskunde aan de Universiteit Twente en begon mij loopbaan bij KPN als kwaliteitsauditor en kwaliteitsmanager bij Logistiek Telecom in Leidschendam. Als manager consumentenmarkt en manager zakelijke markt in de regio Arnhem stuurde ik units aan met 100-150 medewerkers (monteurs, back office, call centers, Primafoons, Business Centers en accountmanagement). In 1998 kreeg ik de kans in het betaald voetbal directeur algemene zaken bij Vitesse te worden, o.a. verantwoordlijk voor ticketing, veiligheid, personeelszaken voor kantoorpersoneel/spelers en financiën. In 2001 startte ik als ondernemer, eerst als DGA van een internetbedrijf en al snel daarna als interim-manager, veelal bij (zorg)verzekeraars. Ik ben breed inzetbaar als lijnmanager (bv. manager verkoop, manager marketing, commercieel directeur), projectmanager, programmamanager, maar ook als consultant. Opdrachten heb ik vervuld bij o.a. Menzis, VGZ, Zilveren Kruis, Agis, Interpolis, Novartis en Friesland Bank Assurantiën.
Specialisatie
Gaandeweg heb ik mij gespecialiseerd in het efficient implementeren en versnellen van veranderingen/samenwerkingen enerzijds en in het interim aansturen en reorganiseren van afdelingen/bedrijfsonderdelen anderzijds. Mijn aandachtsgebieden zijn:
- Marketing & verkoopplannen opstellen en realiseren.
- Efficiënte implementatie van projecten en programma’s.
- Verbinden van mensen en organisatie-onderdelen.
- Opzetten/verdiepen samenwerking tussen organisaties.
- Interim aansturen van commerciële organisatie-onderdelen.
- Verbeteren commerciële prestaties van organisatie-onderdelen en mensen